Met een aantal simpele drukken op de knop, verkrijgt u toegang tot ons online platform en kunt u aan de slag om nieuwe leads te selecteren. Hier kunt u dan in ons online systeem direct mee aan de slag of exporteren naar uw eigen omgeving. Binnen ons CRM systeem kunt u de juiste contactpersonen achterhalen die belangrijk zijn in uw communicatie methodes. Gerichte acquisitie op de juiste beslissing nemer is vele malen efficiënter dan schieten met hagel op de verkeerde doelgroep of verkeerde contactpersoon. Sla telefonische contactmomenten op in ons systeem en maak een taak aan voor een later geschikt moment. U kunt ook onze mailcampagne functionaliteiten uitproberen. Stel een goed gerichte mailcampagne op die u kunt afvuren op juiste contactpersonen binnen uw gemaakte lead lijst. Zo begint u met het gebruik van Prospector en helpen wij u aan meer groei voor uw onderneming.
Als vernieuwende dataleverancier in een ondoorzichtige markt, zet Prospector zich in om informatie toegankelijk en betaalbaar te maken voor iedereen.
De voordelen van werken met Prospector:
Selecteer op algemene factoren in onze database door bijvoorbeeld op rechtsvorm, leeftijd bedrijf of economische activiteit te selecteren. Zo treft u alleen de bedrijven in uw resultaat die voor u interessant zijn om te benaderen.
Selecteer op omvang van een bedrijf door op aantal werknemers en omzet te selecteren. Let op! Het deponeren van omzetgegevens is pas verplicht voor bedrijven met een minimale omzet van 15 miljoen of meer dan 50 werknemers. Het is vaak dan ook accurater om op aantal werknemers te selecteren.
Selecteer op branche activiteit door de SBI code te selecteren of om op branchenaam te zoeken. Zie onderstaand voorbeeld. U kunt dan kiezen voor het selecteren van de primaire SBI code (hoofdactiviteit) van het bedrijf of op alle SBI codes zodat u tevens zoekt op nevenactiviteiten van het bedrijf.
Selecteer op regio door een stad of gemeente te selecteren of selecteer een bepaald postcode gebied door de 4-cijferige nummers van de postcode in te toetsen en zo het gehele gebied te selecteren.
Selecteer op basis van aanwezige contact informatie door bijvoorbeeld telefoon, email of website te selecteren om er zo zeker van te zijn dat deze contactinformatie bij het geselecteerde bedrijf aanwezig is.
Selecteer op de aanwezige contactpersonen in je selectie. Hoeveel bedrijven met marketing contactpersonen zitten er bijvoorbeeld in uw selectie.
En als laatste kunt u nog filteren op basis van hele specifieke gegevens, zoals voertuigen informatie, gebouw informatie en IT (werkplek) informatie.
Zodra de selectie gereed is kunt u de data exporten en/of in de marketing module zetten voor het verder commercieel werken op deze bedrijven of voor het sturen van mailcampagnes.
Kies voor export van de data voor het gewenste data pakket. U betaald op basis van de geselecteerde data module de bijbehorende credits af. Let op! Indien u gebruik wenst te maken van de Marketing module in ons systeem, heeft u altijd het meest uitgebreid data pakket nodig. Wij onderhouden in deze module namelijk ook alle data elementen en u kunt deze dan ook onbeperkt blijven bekijken gedurende het jaar. Er muteert veel in onze database, dus het is vaak erg handig om gebruik te maken van deze functionaliteiten om op deze manier altijd op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen van uw prospect- en/of klanten- bestand.
Hier kunt u kiezen voor volledige download van alle geselecteerde records of het downloaden van een deel hiervan door het aantal te downloaden records in te voeren. Wij maken dan een deelbestand binnen deze selectie voor u klaar voor het exporteren van de data en/of voor upload naar de marketing module in ons online systeem.
Hier vindt u alle historische zoekopdrachten terug met de bijbehorende data. U kunt hier de bestanden downloaden of toevoegen aan de Marketing module. De bedrijven die toegevoegd zijn aan de marketing module zijn dan onbeperkt up2date inzichtelijk gedurende 12 maanden. Let op! Na het verlopen van 12 maanden worden deze bedrijven in Marketing module wel automatisch verlengt met opnieuw 12 maanden en de bijbehorende credits afgeschreven van uw tegoed.
Bij het opzetten van een mailcampagne begint u bij het creëren van een e-mail template die u naar uw geselecteerde doelgroep wenst te sturen. Voeg hier uw bedrijfslogo toe en schrijf hier uw korte pitch waarmee u de aandacht wenst te trekken en geef de template een naam. Denk ook na over de wijze (formeel/informeel) waarop u uw potentiële wilt benaderen. Het verschil zit hem in de benadering op geachte heer/mevrouw [achternaam] of beste [voornaam].
Hier kunt u het event een naam en omschrijving geven en een datum en tijdstip plannen waarop de mail campagne uitgestuurd wordt.
Dit is het belangrijkste deel van het uitvoeren van een effectieve campagne. Zorg er voor dat de data zo correct als mogelijk is en vul de database aan waar mogelijk.
U kunt er eventueel voor kiezen om Prospector de data van uw selectie aan te vullen door onze lead generatie service. Dan kunt u uw kostbare tijd besteden aan het verkoop proces op de juiste contactpersonen. Kijk eerst in de prospector database of wij de juiste contactpersonen en email adressen al in onze database hebben en vul eventueel aan waar nodig.
Voor lead generatie door Prospector zie Lead generatie
Hier komt de gehele campagne samen, waarbij u bepaald welke email template gebruikt wordt op welke lijst en wanneer (event) de campagne daadwerkelijk verstuurt wordt.
Door de campagne op actief te zetten, zet u daadwerkelijk de campagne op scherp en wordt deze op de event datum en tijd daadwerkelijk verstuurt.